New model volkswagen voyage 2023: prices, photos, technical

Фольксваген вояж - wiki34.com

Основные модификации

1.0 MT

Фольксваген Fox с литровым двигателем и пятиступенчатой механической коробкой передач выпускался с 2003 года на бразильских мощностях бренда. Автомобиль получил спортивного вида сиденья, центральный замок, литые пятнадцатидюймовые диски, гидроусилитель руля. Для бразильских покупателей это авто более известно под названием «Lupo». Версия «BlueMotion» значительно отличается экстерьером от остальной линейки.

1.2 MT

1,2-литровый Фольксваген Фокс и его технические характеристики:

  • тип кузова: хэтчбек;
  • тормоза: передние – вентилируемые дисковые, задние – барабанные;
  • расход топлива на 100 км: в городе – 7,7 л, за городом – 5 л, в смешанном цикле – 6 л;
  • объём багажника – 260 л.

Эта модификация выпускалась с 2005 по 2009 г.

1.4 MT

С 2005 года Фокс с объёмом двигателя 1,4 л начал активно поставляться в европейские страны. В комплектацию мог входить ABS, электрогидроусилитель, электропривод и подогрев зеркал, аудиосистема. Также появился дизельный вариант машины, имеющий непосредственный впрыск топлива и турбонаддув, который неприхотлив в ремонте и обслуживании.

1.4 TDi MT

Фольксваген модификации 1.4 TDi MT имеет 70 лошадиных сил при максимально развиваемой скорости 161 км/ч и небольшой расход топлива: городской цикл – 6,1 л, загородный цикл – 4,2 л, смешанный цикл – 4,9 л. Задняя подвеска – на продольных рычагах, которые в свою очередь связаны балкой, закреплённой на кузове.

1,6 АТ

Пернеднеприводная 1,6-литровая модификация с автоматической пятиступенчатой коробкой передач. Развивает максимально 171 км/ч, имеет гидроусилитель руля и независимую подвеску.

Технические характеристики

Фольксваген Фокс имеет следующие технические характеристики, варьирующиеся в зависимости от конкретных моделей:

Марка (модификация) Кузов Объём в куб. см. Мощность в лошадиных силах
Volkswagen Fox (5Z14(2011)) Volkswagen CrossFox 1.6 пятидверный внедорожник 1598 3101
Volkswagen Fox (5Z(2009)) Volkswagen Fox 1.0 хэтчбек трёхдверный 999 372
Volkswagen Fox (5Z(2009)) Volkswagen Fox 1.6 хэтчбек трёхдверный 1598 3101
Volkswagen Fox (5Z(2009)) Volkswagen Fox 1.6 хэтчбек пятидверный 1598 3101

Приведены характеристики для самых последних моделей второго поколения, как более-менее актуальных в настоящее время.

New Volkswagen Voyage Standard Items

The new Model Volkswagen Voyage 2023 is a complete sedan that offers its customers and users the combination of technology in their equipment and a super stylish and stylish look.

This new generation brings highly technological equipment, involving safety, comfort and connectivity.

Here is the list of key equipment found in this release:

  • 2 airbags (passenger and driver);
  • Abs;
  • Driver’s seat with height adjustment;
  • Rear seat with folding backrest;
  • Power steering;
  • Hydraulic steering;
  • Electric front windows;
  • Electric windows and locks;
  • Multifunction steering wheel;
  • Sunshade with mirror for passenger;
  • 12v outlet on center console;
  • Electric locking of doors;
  • Air conditioning with dust and pollen filter;
  • Mobile phone support;
  • Speedometer and fuel level marker;
  • “E-Flex” – cold start system without additional gasoline reservoir;
  • “ESS” – emergency braking alert;
  • Instrument panel with tachometer, speedometer and fuel level marker.

History

Volkswagen Senda.

The Volkswagen Voyage was manufactured and presented in Brazil in , and was launched to the public as a response to the challenge of the competition that implemented new models with front-wheel drive and 5-speed gearboxes, something new and far superior to the old Volkswagen I beetle .

This car was designed in Brazil , on the developed , which was designed entirely by Volkswagen do Brasil , to hunt down the modern vehicles of the competition ( Fiat 147 , Chevrolet Chevette ) and to retire the little-required Beetle and Brasilia.

The Voyage was manufactured in Argentina from the year 1983, initially under the name Gacel . Its mission was to replace the aging VW 1500 , which could no longer cope with the «new breed» of vehicles such as the Ford Escort or the Renault 9 .

In 1990 the Gacel changed its name to Senda . Although both vehicles were identical in bodywork and mechanics, the Senda came with basic equipment inside. Just a few changes, such as a small restyling on the front, marked the difference between the Senda and the Gacel.

But if they differed in something from their Brazilian cousin Voyage, it was that both vehicles were always manufactured in Argentina with 4-door bodies, while the Voyage was manufactured in Brazil with 2-door bodies. Also in those years, the Pick-Up version of the Senda, the Saveiro , was launched on the Argentine market .

These vehicles were manufactured in Argentina with 1.6 and 1.8 naphtha engines or with 1.6 Diesel engines. All equipped with the same 5-speed manual gearbox. However, the appearance in 1991 of the Volkswagen Gol in Argentina, caused less interest in the people for the Senda or the Gacel. So much so, that the renovation of the Gol in 1995 was not accompanied by a renovation of the Senda, so this vehicle was replaced by the Volkswagen Polo in 1996.

New Volkswagen Voyage Technical Specifications

Through the data sheet it is possible to have access to the smallest details of a vehicle. It is in this document that the brand manufacturer discloses information about the mechanics, dimensions and capabilities of the car.

➤ Check out other similar releases:

  • New Model Fiat Cronos 2023
  • New Model Renault Logan 2023
  • Volkswagen Voyage 2023

Check out the technical specifications of the inbound version of Voyage 2023 below:

Motorization 1.0
Fuel Alcohol Gasoline
Power (hp) 82 75
Torque (kgf.m) 10.4 9.7
Maximum speed (km / h) 175 173
Time 0-100 (s) 12.9 N / A
City Consumption (km / l) 8.9 13.4
Road consumption (km / l) 10.6 15.6
Exchange 5-speed manual
Traction forward
Direction hydraulic
Front suspension McPherson-type front suspension with anti-roll bar, independent type wheel and coil springs.
Rear suspension Torsion axle suspension, semi-independent wheel and coil springs.
Brakes N / A
Height (mm) 1,466
Width (mm) 1,656
Length (mm) 4,218
Weight (Kg) 947
Tank (L) 55
Wheelbase (mm) 2,467
Trunk (L) 480
Occupants 5th

New Model Volkswagen Voyage 2023 Versions and Price

The new Voyage 2023 is available in three versions, costing respectively:

  • New Model Volkswagen Voyage 1.0 MT: $ 12500;
  • New Model Volkswagen Voyage 1.6 MT: $ 13500 ;
  • New Model Volkswagen Voyage 1.6 AT: $ 14200 .

This new generation sedan is even more complete than past versions, so its value has been readjusted and is costing more.

Sports history

Volkswagen , in Argentina , was always a brand characterized by animating sporting events. His appearance in TC 2000 won him several followers who to this day continue to go to the slopes to encourage their favorite models.

And if something characterized this brand, it was the fact that it had been a great cheerleader with all the models it raced with: VW 1500 , Gacel , Carat , Gol , Pointer , Polo and .

The Volkswagen Gacel would appear on Argentine tracks in 1986, the same year that Omar Bonomo was crowned Class «2» National Tourism Champion . Another champion rider with this model was Rafael René Zanatta in 1990 and 1991.

The Gacel debuted in Turismo Competición 2000 in 1989, almost as an emergency vehicle to replace the antiquated VW 1500 . From the hand of Guillermo Maldonado , the standard bearer of the brand at that time, the Gacel had a resounding debut, coming to fight equally in the 89 and 90 championships against the Ford Sierra and the Renault Fuego coupe.. The car was equipped with its factory AP1800 (Misnamed Audi) engine, the same one that also equipped the Ford Escort Ghía, and due to its low weight, the car was a real threat to the aspirations of the other drivers. However, both in 1989 and 1990, the car finished in third place, behind Traverso, who was champion in both years, and Miguel Ángel Guerra in 1989 and Osvaldo «Cocho» López in 1990, runners-up.

At the end of 1990, the low production of the Gacel brought forward the debut of the , which obtained a victory in its second participation, gave Volkswagen the third place in 1990 and obtained the runner-up in 1991. In this way, it would take place the last participation of this sedan, since in 1992 Maldonado would continue with the Carat, which he would end up replacing by the Volkswagen Gol , after a strong accident that left the Carat undone. Another pilot who also presented a Gacel unit at the time was the ex-international Miguel Ángel Guerra , who at the end of 1993 would make up a private team under the command of coach Alberto Canapino.. After this year, Gacel models would not be seen again, thus ending their participation in the TC 2000.

However, even today, these cars are still used together with the Gol for zonal competitions in the interior of the country and for national Rally competitions, demonstrating once again the reliability of its engine and the robustness of its structure. Due to these qualities, the Gacel and Senda are classified as true rivals of the Renault 18 , a car in a segment superior to these models, but with similar mechanical characteristics.

Return of the Voyage

Second generation (NF)
General data
Period 2008-present
Setting
Car bodies Sedan four doors
Dimensions
Dimensions 4230 / 16551460 / 2465 mm
Other models
Similar Chevrolet Aveo Chevrolet Corsa II Fiat Siena Ford Fiesta Max Renault Logan
Predecessor Volkswagen Polo Classic

Volkswagen Gol Sedan Comfortline 2009 on the Paseo de la Reforma in Mexico City .

The December of September of , Volkswagen began production of a second generation of the sedan variant of the Gol. This car, from now on will have the name Volkswagen Voyage and will be the only name by which it will be known in most world markets. The Voyage will have the following range of equipment in its presentation: Voyage 1.0 , Voyage 1.6 , Voyage 1.6 Trend and Voyage 1.6 Comfortline . As well as the Volkswagen Gol, the new Volkswagen Voyage, will present a new configuration with respect to the model launched in the ’80s, equipped with its engine in a transverse position, in addition to being mounted on the new , the same as the Volkswagen. Fox , the Volkswagen Suran and the third generation of the Gol. The range of engines is made up of two 1.0 L, one with 72 hp gasoline and the other with 76 hp with alcohol-based operation and a 1.6 L with 101 hp gasoline or 103 hp with alcohol-based operation. These engines are equipped with a 5-speed manual gearbox, although there is the possibility of incorporating an automatic gearbox in the near future.

The Voyage name is retaken in the vast majority of Latin American markets , with the exception of Paraguay , Mexico and Uruguay, where as of December 2008 it is marketed under the name Volkswagen Gol Sedan . It is worth mentioning that this vehicle only replaces the third-generation , manufactured in Argentina in the vast majority of countries in Latin America, however, the marketing of the manufactured in Brazil will continue, because it has finishes, equipment and technologies above the Voyage.

New Model Volkswagen Voyage 2023

Content Directory

Voyage 2023 is the newest release from New Model Volkswagen. This new generation comes to the USA Europe automobile market full of news. Starting with its look that is even more modern and stylish.

Inside, you can see a larger space, which automatically generates more comfort and convenience to its users.

This 2023 generation, should have 1.0 MPI flex engine of three cylinders and 12 valves. It, in turn, has 75 horses with gasoline and 82 horsepower with ethanol, at 6,250 rpm, and torque of 9.7 and 10.4 kgfm, respectively, at just 3,000 rpm. He works on the Voyage along with the MQ-200 five-speed manual gearbox.

Meet the main competitors of New Model Volkswagen Voyage 2023:

  • New Model Ford Ka + 2023 ;
  • New Model Chevrolet Prisma 2023 ;
  • New Model Hyundai HB20S 2023 .

История Фольксваген Фокс

Сперва Фольксваген Fox бразильского производства, в то время называвшийся ещё Voyage, реализовывался на рынках Америки и Канады с 1987 года до 1993. Тогда можно было приобрести седан с 2 и четырьмя дверями, а вдобавок универсал с тремя дверями.

Второе поколение датируется уже 2003 годом. После редизайна у машины получилась замечательная обновлённая внешность. Будучи доступной в вариантах с 3 и 5 дверьми, она имеет двигатели объёмом в один литр — 72 лошадиные силы и 1,6 литра — 101 лошадиную силу. Может действовать как на бензине, так и на часто используемом альтернативном варианте топлива — т. н. этаноле. Если выбирается этанол, то отдача будет на три-четыре лошадиные силы больше.

Автоматическая коробка передач с пятью ступенями действует лишь в паре с двигателем в 1,6 литра.

В дальнейшем в модельном ряду появились обновлённые варианты машин, а именно псевдокроссовер CrossFox, компактный вэн SpaceFox.

История спорта

Volkswagen в Аргентине всегда был брендом, который оживлял спортивные события. Его появление на TC 2000 заставило его приобрести несколько последователей, которые и по сей день продолжают ходить на треки, чтобы поддержать свои любимые модели.

И если что-то характеризовало эту марку, так это то, что она была отличным болельщиком со всеми моделями, с которыми она выступала: VW 1500 , Газель , Карат , Гол , Пойнтер , Поло и .

Volkswagen Gazel появился на аргентинских трассах в 1986 году, в том же году, когда Омар Бономо стал чемпионом Национального туристического класса «2». Еще одним пилотом-чемпионом этой модели был Рафаэль Рене Занатта в 1990 и 1991 годах.

« Газель » дебютировала в Turismo Competicion 2000 в 1989 году почти как аварийный автомобиль на замену устаревшему VW 1500 . Во главе с Гильермо Мальдонадо , знаменосцем бренда в то время, у «Газели» был громкий дебют, даже борьба за чемпионаты 1989 и 1990 годов против Ford Sierra и купе Renault Fuego . Автомобиль с завода оснащался двигателем AP1800 (ошибочно названным Audi), тем же, которым оснащался Ford Escort Ghia, и из-за малого веса автомобиль представлял реальную угрозу стремлениям других водителей. Однако и в 1989, и в 1990 году автомобиль финишировал третьим после Траверсо, который был чемпионом в оба года, Мигеля Анхеля Герры в 1989 году и Освальдо «Кочо» Лопеса в 1990 году, занявших второе место.

В конце 1990 года низкий уровень производства «Газели» привел к дебюту « », который одержал победу во втором участии, дал Volkswagen третье место в 1990 году и занял второе место в 1991 году. Таким образом, он будет последним участием этого седана, поскольку в 1992 году Мальдонадо продолжил работу с Carat, который он в конечном итоге заменил Volkswagen Gol после серьезной аварии, в результате которой Carat не был доработан. Другим пилотом, который в то время также представлял подразделение Гаселя, был бывший игрок сборной Мигель Анхель Герра , который сформировал частную команду в конце 1993 года под руководством тренера Альберто Канапино . После этого года модели Gacel больше не появлялись, что положило конец их участию в TC 2000.

Однако и сегодня эти автомобили по-прежнему используются вместе с «Гол» для зональных соревнований внутри страны и для национальных соревнований по ралли, еще раз демонстрируя надежность своего двигателя и прочность конструкции. Благодаря этим качествам «Газель» и «Сенда» занесены в каталог как настоящие конкуренты « Рено 18 », автомобиля более высокого сегмента, чем эти модели, но с аналогичными механическими характеристиками.

Возвращение в путешествие

Второе поколение (NF)
Общие данные
Период 2008-настоящее время
Параметр
Кузовные работы четырехдверный седан
Габаритные размеры
Габаритные размеры 4230/1655 1460/2465мм
Другие модели
Похожий Chevrolet Aveo Chevrolet Corsa II Fiat Siena Ford Fiesta Max Рено Логан
Предшественник Фольксваген Поло Классик
Преемник Фольксваген Поло Трек

2009 Volkswagen Gol Sedan Comfortline на Пасео-де-ла-Реформа в Мехико .

12 сентября 2008 года Volkswagen начал производство седана Gol второго поколения. Этот автомобиль отныне будет называться Volkswagen Voyage и станет единственным именем, под которым он будет известен на большинстве мировых рынков. На презентации Voyage будет представлен следующий спектр оборудования: Voyage 1.0 , Voyage 1.6 , Voyage 1.6 Trend и Voyage 1.6 Comfortline . Как и Volkswagen Gol, новый Volkswagen Voyage представит новую конфигурацию по сравнению с моделью, выпущенной в 80-х годах, с двигателем, расположенным поперечно, в дополнение к установке на новую . , так же, как они занимают Фольксваген Фокс , Фольксваген Суран и третье поколение Гол. Линейка двигателей состоит из двух двигателей объемом 1,0 л. Один с бензиновым двигателем мощностью 72 л.с., другой с двигателем мощностью 76 л.с. с работой на спиртовой основе и 1,6-литровый с бензиновым двигателем мощностью 101 л.с. или 103 л.с. с работой на спиртовой основе. Эти двигатели комплектуются 5-ступенчатой ​​механической коробкой передач, хотя в ближайшем будущем есть возможность установить и автоматическую коробку передач.

Название Voyage используется на подавляющем большинстве латиноамериканских рынков , за исключением Боливии, Парагвая , Мексики и Уругвая, где по состоянию на декабрь 2008 года он продается под названием Volkswagen Gol Sedán . Стоит отметить, что этот автомобиль только заменяет третьего поколения , производимый в Аргентине, в подавляющем большинстве стран Латинской Америки, однако маркетинг , произведенный в Бразилии, будет продолжаться, потому что он имеет отделку, оборудование и технологии над Путешествием.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Online avto service
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: